2009年10月20日 星期二

打仔有理(?)

話說,有個心理學家去到戰機飛行學校去講motivation,主張教學時應該要多鼓勵,因為獎勵會增強正面作為,但係懲罰唔能夠減少錯誤行為。

但係有個教官立時彈起身,講話:「唔係喎,我既親身教學經驗係:每當我一讚完學生飛得好之後,下次一定飛得差;但係,如果我鬧爆一個飛得唔好既學生呢,佢下次一定會改善好多。」

佢一個教官咁講就話偏見姐,但係其他教官都附和佢喎。

心理學家係一個真正有科學精神既科學家,佢好肯定佢既「奬賞有效,懲罰無用」在各種實驗之中都證明正確,但係,點解依班教官個個都有相反既經驗呢?

佢諗左好耐,突然靈光一閃:雖然鬧爆之後學生有改善,但係,個改善唔係因為鬧爆....


點解?

因為,Regression toward the mean(呵!放心,我唔係數怪,唔會寫formula出來)。

渣飛機係一個非常難掌握既技術,當然考到入來既學員都有潛質可以渣好飛機,但係在學習同訓練既過程之中,有好多隨機既因素都會影響佢地既表現。所以在未滿師之前,學員都真係好漂忽,時好時壞。

而特別好又或者特別壞既飛行,都係因為佢果日去運,或者倒霉...

咁,每當有超完美又或者差d擋左指揮塔之後,下次多數都係會飛返自己平常既水準。所以,雖然好似係因為教官讚完之後個學生就讚壞,好似係因為教官運真氣狂柄學生佢就終於開竅....實情,我地係fooled by randomness囉。

依位心理學家由此啟發,一直硏究因為隨機事件而引致既謬誤,終於,在2002年攞左諾貝爾獎(仲要係好唔啦家既經濟學獎),佢係Daniel Kahneman


故仔來自The Drunkard's Walk,唔係講酒,而係....原來我地真係好迷信又易扼。

10 則留言:

seikomatic 提到...

比人鬧完鬧爆之後成功左,果種快樂系由地獄去到天堂咁,寧舍正,俺幾個果陣一個阿差蛇教英文,鬧到你d咩垃圾都不如,另一位阿蛇教中史,問書唔識仲要打背隻,終於A level 中史 A 左。

C.M. 提到...

正!

多謝曬兩位!

數怪 提到...

>呵!放心,我唔係數怪,唔會寫formula出來

嘿!

匿名 提到...

sam 姐姐,
最近好嗎?
妹妹今年真係忙得很, 剛剛考完今年內的最後一個試, 終於可以鬆一口氣來..
希望姐姐日日開心, 心想事成 ~~

hitcake

匿名 提到...

好想念通寶哥哥與哥德哥哥..

eggtart

Samsara 提到...

餅妹:都祝你一切安好,順心如意呀!妳幾時讀完書返來呀?

eggtart君:依個世界係不停地變化的,唉。

Samsara 提到...

大師完來係高材生來,歷史真係深到嘔!

Cm哥哥:做人父母甚艱難呀。

數怪哥哥:呵!又,如果你有時間,可唔可以解下一個我疑惑左好耐既問題:

據說,依個宇宙既總能量係零,因為,物質係負能量,剛好抵銷左所有四種力既能量喎。

物質係負能量此話何說?

數怪 提到...

嘩,問返我讀physics時d 野, 真係要溫下書先。 你想破解宇宙之謎乎?

驟眼睇唔明,「物質係負能量」呢句係邊度來的?

又,呢個網頁幾好

http://www.hudong.com/wiki/%E8%B4%9F%E8%83%BD%E9%87%8F

得閒再解釋俾你聽.

Samsara 提到...

噢,我倒轉左添,應該係:

點解物質係正能量,但係物質同物質之間果個萬有引力係負能量?可以有負能量嫁咩?有乜理據先?

得閒先至解釋?喂,你係咪扎手掙先?如果容易我都唔駛問你,自己都睇得明啦。

快d!

Tiffany Jewelry 提到...

Thanks a lot for enjoying this beauty article with me. I am apreciating it very much! Looking forward to another great article. Good luck to the author! all the best!