2009年1月7日 星期三

INTIFADA


張翠容在佢個Blog度,有好簡明地講返以巴千年既仇怨,有興趣了解多d既可以去睇睇。

而在近代之中,其中最令人震撼難忘,亦都前無古人既一段抗爭,就係發生在加沙同約旦河西岸巴勒斯坦人既貧民窟起義---INTIFADA

INTIFADA發生在1987-1993年,相信大家都有d印象,當時一d既新聞畫面:手無寸鐵既巴勒斯坦平民甚至小童向以軍掟石,以軍就真槍實彈開火還擊...

1987年,阿拉法突領導既巴勒斯坦解放陣線被趕離加沙,流亡突尼斯,而當時阿拉伯兄弟國又轉移視線,主要關注兩伊戰爭;以色列佔領左加沙同約旦河西岸,生活在以軍鐵腕下既巴勒斯坦貧民,無錢無政府無軍隊...十足孤兒仔。

巴勒斯坦人貧苦無依又極度忿怒,終於在1987年12月6日,因為一件交通意外,觸發巴勒斯坦人起義,長久壓抑既怒火一爆發,立時就在加沙同約旦河西岸既各大水小難民營爆發,成為長達六年既人民起義,稱為INTIFADA,又稱「石頭戰爭」。

INTIFADA係阿拉伯文,解做起義革命。

巴勒斯坦貧無立錐之地,乾脆拿出家中既菜刀斧頭,甚至乾脆在地上拾起石頭,掟向以色列軍隊,佢地衫都唔多件,更加唔駛諗有d乜野保護衣物,最多包左阿拉法特都會載住既黑白格仔頭巾,就咁就衝出去掟石。

以色列軍人個個荷槍實彈全副武裝,有齊盾牌頭盔飛機大炮坦克車,但係,佢地對掟石既巴勒斯坦人絶不手軟,一掟親佢,就一定會開熗,就算明明見到果個不過係一個細路仔,都照殺。但係巴基斯坦人已經氣瘋了,一個個前仆後繼,以血肉之軀同石頭,反抗以色列。

講真,上面貼既果張相,令我諗起六四時既王維林。


正式既統計係,有159名十六歲以下既小童因為掟石而被以軍射殺,數以萬計既巴勒斯坦人死傷。

太多太多既照片同影像,比世人見到小童同青年向以軍掟石之後,中槍倒在血泊之中。以色列同美國再有三寸不爛之舌,點都無得講佢地係「自衛」啦掛!

一個人民自發既Intifada抵抗運動,巴勒斯坦以血肉之軀成功喚醒全球各地既人民,到處都有人發起反戰示威,甚至擺買以色列貨。在強大既國際壓力之下,促使美國同以色列承認巴解陣線,開始談判。因為佢地,咁多年以來,第一次確立有朝一日依個世界有可能出現「巴勒斯坦國」。




之後既故事,唉,真係天意弄人,依個運動,正式叫做First Intifada。有得第一次,既係有第二次...

在First Intifada之後,以色列既温和派拉賓上台,主張用土地換和平,同意巴人自治,最終立國。拉賓同阿拉法特仲因為肯和解,在九四年一齊攞諾貝爾和平奬!

但係,拉賓在九五年被激進猶太人組織刺殺身亡;本來既和平希望又再一次幻滅。鷹派既內塔尼亞胡在九六年上台,以巴關係再次緊張,至於Second Intifada,又係另一個故事....



依個故事到底幾時先至可以寫到以巴終於和平共存,在依塊雙方宗教都認為係神聖既土地安居樂業呢?

2 則留言:

石先生 提到...

我依舊相信,中東石油還對美國有價值的一天,以巴和平均不會出現。或者另一個可能美國破產,但我估咁會更大件事。

Samsara 提到...

石生:我呢,希望有第三條路,比如,美國重新評估既既利益,發現中東和平會帶比佢更大利益(like additional market, ease in trade, etc),而改變佢依家咁既殺人放火既外交政策。