2008年6月23日 星期一

選擇題 (轉載)

朋友拿了一份報紙要我作個實驗,我同意了。

問題一:如果你知道一個女人懷孕了,她已經生了8個小孩子了,其中有3個耳朵聾,2個眼睛瞎,一個智能不足,而這個女人自己又有梅毒,請問,你會建議她墮胎嗎?

我剛要回答,朋友制止了我,又問我第二個問題。

問題二:現在要選舉一名領袖,而你這一票很關鍵,下面是關於3個候選人的一些事實:
候選人A:跟一些不誠實的政客有往來,而且會星像占蔔學。他有婚外情,是一個老煙槍,每天喝8到10杯的馬丁尼。

候選人B:他過去有過2次被解雇的紀錄,睡覺睡到中午才起來,大學時吸過鴉片,而且每天傍晚會喝一大跨特威士忌。

候選人C:他是一位受勛的戰爭英雄,素食主義者,不抽煙,不喝酒。從來沒有發生婚外情。

請問你會在這些候選人中選擇誰?

我把答案寫在紙上,然後朋友告訴我:
候選人A是富蘭克林羅斯福,
候選人B是溫斯頓丘吉爾,
候選人C是亞道夫希特拉。


我聽了答案張大了嘴巴。朋友問我你是不是為人們選擇了希特拉?那你會建議那個婦女去墮胎嗎?

我說:這個問題不用考慮,我們受優生優育教育多年了,都生那麼多歪瓜劣棗了,就別在添亂了。我建議她去墮胎。 朋友告訴我:你殺了貝多芬,她是貝多芬的母親。

我又一次長大了嘴巴。朋友說:嚇一跳吧?本來以為你認為很好的答案,結果卻扼殺了貝多芬,創造了希特拉!

在人的一生中,我們常常要面臨著作出一個個的決定,而我們又往往會被表面的現像和既定的價值觀所迷惑,最終做出了錯誤的決定。所以不要被表面的現像所迷惑,也不要用既定的價值觀來思考事情,要慎重選擇,別輕率作決定,不然你會扼殺貝多芬,創造希特拉的。

延伸選擇題

17 則留言:

Arael 提到...

這些問題好像有見過了.
不過這些完全是故意誤導人的 - 把概率事件的一個rare result來影響你之前的判斷.

那個政客題我沒意見, 因為那些私生活根本不重要. 之前那個當然還是應該建議脫胎.

做個比喻吧. 我問你應不應該
A. 把全副身家拿去澳門豪賭
B. 不

然后我說某某人最近選了A 然后賺了10倍.
那么你是不是應該重新考慮你的選擇?

seikomatic 提到...

師妹,

(1) 如果

誰不知就系bay多fun,所以扼殺左【波特盧死虎C機】,另一位天才就無辜地給埋沒了。

如果希魔今天在世,拉登/金正日仲有得廿文廿武咩?

(2) 原來

原來甘地德蘭都要吃拉病死。

原來和尚寺里面既電腦竟然有戀童照。

呢d咁既【驚人發現】,只系講比你聽人始終系人,聖人系人,壞人系人。無絕對的聖潔同污穢。所以俺對艷照門既事,一d都無驚喜。

(3) 決定

俺覺得呢d野對咱們做決定無關恆癢,因為基於對將來的不確定性的慎重決擇=隨機。

匿名 提到...

Samsara姐姐,
其實,係C.M.果邊睇完先過到黎你呢邊...

不過,答案一樣,物競天擇,適者生存...這個世界,以至其內的每一個生命...亦然...

二戰的因果,是希魔-->二戰,如此這般的單純...?

又...

沒有貝多芬的確是沒有了第九交響曲,但就不見得沒有比第九交響曲更好的交響曲,會由另一位不可知的天才所創作...兩者,並不互相排斥...

物競天擇,適者生存,決定的...不是我們...

黑人 提到...

如果希特拉不是生在二戰前的德國
而係二千年的德國,話唔定佢係一個好勁的sales 幫公司搵緊大錢呢 ~

羅斯福同邱吉爾如果生在今日,又可能變成綜援人士好食懶做,好難如果。

火鶴 提到...

sara,

呢兩個問題同我個「二仔之謎」差唔多.
如果我呀媽唔要「二仔」而要「大仔」,
咁我呀媽會唔會生咗個希特拉呢?
如果我呀媽唔要「二仔」而要「三仔」,
咁我呀媽會唔會生咗個丘吉爾呢?

匿名 提到...

Samsara 師妹,

做選擇,特別是人生中的大選擇,特別困難.在資訊不全及在壓力下,做錯抉擇,很難避免.而且,有些抉擇,是在一段日子後才知道後果及影響,但那時已欲救無從了.

有心了,稍事休息,待工作忙完後,會考慮再寫,妳也保重吧.

大力

Samsara 提到...

Arael哥哥:我其實本來只係好簡單地諗,有邊個有資格可以衡量一個人生命既價值?可以決定一個人既生死?人人生而平等係人權既基本立足點,人命始終都係比錢重要既(我希望),不能夠如此類比。

大師:唔好話人,我亦都好清楚自己既有善亦有惡,我更加相信,路係自己揀既,所以,我可以選擇行善,亦都可以行惡...而個果亦係自己承受...所以,其實都幾公平。

AK哥哥:物競天擇依個問題好似之前都討論過...其實將希特拉同貝多芬放在一齊都係好有趣呢,希特拉除左殘殺好多猶太人同波蘭人依d「低級種族」之外,仲下令將精神病人同弱智人士都絶育...所以,希特拉可能真係已經殺左比貝多芬更勁既天才...而且,天才同瘋子只是一線之隔,比如畫晝的梵高精神分裂,比如發明Game Theory既數學天才Nash有被害妄想症,兩個都係重症,嚴重到要入精神病院多年...如果講mild一d既,連弗洛依德佢自己都係有旅行恐懼症,而且自殺死既;牛頓直頭就係癲既,佢寫好左微積分同力學三定律之後...收埋左十幾年,唔肯發表,仲試過直望住太陽,差d盲左.....什麼叫做物競天擇?

大俠:我媽媽後生時身體好差,流左兩次產先至生到我,跟住有我細佬....我阿媽有時會話我其實係阿三...但係我就辯駁話,其實阿大阿二既係阿三阿四...是禍躲不過,阿媽同我講親都輸啦緊係...丘吉爾...未仲燥底過你?

Samsara 提到...

大力哥哥:依一番說話由你講出來,真係別有一番滋味在心頭呢,我就覺得,對得住天地良心已經係成就...見到你真係好呢!!!

我相信呢,寫開blog既人,總有一天會技癢再出來寫既,你都保重啊!

Samsara 提到...

黑人哥哥:係呀,如果時空換轉,可能大家都會花多d時間在揾錢上面,少d殺人放火...丘吉爾其實真係好anti-social...英國人一打勝仗都頂佢唔住...據說,連佢心愛既鸚鵡都好似佢咁粗口爛舌,又好長命,好似有成七八十歲命...所以,繼承隻鸚鵡既婦人有好多次想殺死隻野 ^^

K 提到...

又一次證明我們不能單憑表面去決定是好是壞(又或者係介乎兩者之間)。

有殘障不代表係一個廢人, 有些四肢健全的人卻為達到目的而不擇手段, 當然, 更有無數更甚的例子(下刪例子不講, 因為唔想挑起無謂的事端, 例如宗教和職業)。

一時衝動, 經歷一件刻骨銘心的事件, 又或者童年陰影, 或者改變了人性, 心理和行為。

是善是惡, 皆在一念之間。

C.M. 提到...

係呢度見到大力哥哥,真好!

香妹:

提起邱吉爾呢,真係唔係好明,係咪個人要咁(既性格)先可以思考出咁(好)既文采呢?

Samsara 提到...

Karen姐姐:係呀,我都相信善惡既距離唔係咁大,真係只有一念之差就會越行越遠...

CM哥哥:我未睇過邱吉爾呀....只係聽過佢既名言Never, never, never, never give up...可能只有咁樣性格既人先至可以打勝仗...不過呢,要同邱吉爾相處就真係陰公囉。

Morca 提到...

呢個問題喺n年前嘅報紙睇過,我覺得呢...
都係時世做英雄...

Clay 提到...

歷史沒有如果嘛。多少的前因種下,聚在一起,才有今日。如果希特拉勝了,今天你也許連這些也不會想。也許世界變得更好,或變得更差。總之,沒有也許。

p.s.邱吉爾憑寫二戰戰史攞過諾貝爾文學獎架!天才橫溢的人往往看來都是不可理喻的。邱吉爾的思想走得太前,看得太遠,卻未能說服群眾都相信他,結果戰勝還是選敗。事後證明邱吉爾的大部分觀點、預測都是正確的。

Samsara 提到...

Morca姐姐:我以前都會疑惑,到底係時勢做英雄定英雄做時勢...但係依家覺得,九成係時勢做英雄...如果時勢未ready,英雄曉飛都無用。

余弟弟:攞諾貝爾文學獎咁勁,真係失敬失敬...我係在度硬銷人人平等姐依個選擇題。

匿名 提到...

Nice to meet you all...

Holly Cow

C.M. 提到...

Hello, Holly.