2008年6月26日 星期四

「成功」如此boring

<給畢業生的一封信>

賺錢救世界

王文華

「成功」如此boring

親愛的學弟妹:

在你們畢業之際,我想寫一封信給你們。

告訴你一個秘密:從小到大,我都是為自己。

我猜你也是。

凡事為自己,不是因為我們自私,而是大家都鼓勵我們這樣。爸媽不都說:「你什麼都不用管,把書念好就好了!」

但書念完了,進入社會,我還是為自己。汲汲營營,搶最好的研究所、最好的公司、最好的女友、最好的基金。

這樣走來,到38歲,我終於達到了社會和我對自己的期望:名校學位、外商公司總經理、漂亮聰明的女友、獲利豐厚的基金。但令我驚訝的是……

我並不快樂。

也許是我個性古怪,也許是我貪得無厭。但我問了一下身旁比我更「成功」的朋友,他們更不快樂!

天啊,從來沒人告訴我們:當一切都得到後,感覺竟如此boring!


「我」是一只怪獸

Boring的原因,是因為我們除了自己,一無所有。

100%只有自己的生活,就像100%的檸檬汁,令人反胃。

很多煩惱,都是因為我們的自我太強,把自己無限膨脹,看不到自己以外的人和事。分手痛苦,因為她離開「我」了。工作挫折,因為老板可能會fire「我」。家人吵架,因為爸媽都不了解「我」。朋友絕交,因為他做了對不起「我」的事。

「我」,像一只臉長得跟我們一樣、體格卻比我們魁武百倍的怪獸,一輩子跟在屁股後面,甩也甩不掉。

當這只怪獸跟在身後,我變成驚弓之鳥。事事為自己考慮,時時為自己算計。算計著每一個動作,能不能為自己帶來名,或利。開始幾年,這很過癮。久了之後,變得空虛。空虛也不是因為名利不好,而是因為到了某一個程度,再多的算計或努力,也不能帶來名利。

空虛多了,最後會窒息。所以38歲那年,我替自己人工呼吸。

我辭去了總經理,重新學習人生。我迷失了一年,一事無成。唯一的收獲,是留了胡子,並且從習慣到喜歡,別人的忽視。

但這並沒有讓我真正解脫。真正讓我甩掉那只怪獸,是在一年前,我和趨勢科技的董事長張明正創辦「若水公司」,開始做公益。

做了一年,坦白說,我還沒造福任何人,只造福了自己。因為做公益,於是我可以暫時忘掉自己、只想別人。忘掉自己、只想別人,就像脫光了衣服,輕松舒適。

先去賺錢再說

「若水」有幸感召了一些人。一位年輕朋友說他要加入若水,並且願意因此放棄到美國念書。

我說:「你發神經啊!」

他困惑地看著我,我平靜地對他說:「你有機會到美國念書,是千載難逢的好機會。你應該去,練就一身本領。最好畢業後在美國做幾年事,把世界一流的東西學到手。更重要的是要賺一點錢,因為將來做公益的薪水不高。這樣將來你回來,才能放手一搏,大干一場!到時候不是你加入我的公司,而是我加入你的公司!」

「可是我現在就想獻身公益!」

「你剛畢業,能做什麼?你現在去做公益,只能付出勞力,搞不好還礙手礙腳。你到江湖上混一圈,將來會有更大的貢獻。」

「可是我要改變世界、幫助人群。」

「大部分立志要改變世界的人,最後都憤世嫉俗。很多立志要幫助別人的人,往往是越幫越忙。你真的要改變世界,先把資產負債表學好。真的要幫助別人,先充實自己!做公益比賺錢還難,你連賺錢都做不到,怎麼做公益?」

「可是,你不是說要忘掉自己嗎?」

「你要先有自己,才能忘掉自己。有了自己再忘掉自己,是耶穌。沒有自己就忘掉自己,是幽靈!」

他黯然離開,我後悔話說重了。事後我E-mail給他,告訴他在美國做志工的信息。

我知道這一屆的畢業生,很多將來會改變世界。大部分改變世界的人,對這世界都有第一手的、深刻的了解。都曾在現實世界中跌跌撞撞、滿身創傷。因為唯有如此,他們才能找到杠杆,一舉把世界舉起。

對耶穌來講,那根杠杆是用自己的鮮血來洗滌罪孽。對比爾蓋茲來講,那跟杠杆是用科技來治療瘧疾。耶穌和比爾蓋茲都曾在紅塵中打滾,在人世間浮沉。

改變世界不是學術辯論,只靠滿腔熱血和思緒清晰。改變世界是要打敗「現狀」這個敵人,要打敗敵人,你必須先與敵人共枕。

所以親愛的學弟妹,卷起袖子,跳進染缸吧!去挑燈夜戰、瘋狂加班。去爭權奪利、壯大自己。在這過程中,你也許忙得沒有時間濟弱扶傾,沒關系,你忙你的,但我希望你偶爾手下留情,給些余地。相信我,你如果夠優秀,那贏得勝利,就不用趕盡殺絕。達到目的,未必要人面獸心。在這殘酷的世界維持些許的人性,是現階段你能做的最大的公益。

假如你真的做了不義之事,希望你記在自己的帳上。有一天,當你38歲,或更早,功成名就,感到窒息了,拿出賬本,和這一路累積的財富和功力,然後忘掉自己,做一些利他的事。也許你會因此得到快樂,而進一步改變了自己。那時你會發現:改變世界容易,改變自己難。拯救世界容易,拯救自己難。

那時,我們才算真正畢業。那時,我們才終於變成,自己生命中的,新鮮人。

文華


-完-



***


真係,越來越喜歡王才子。當王才子成立若水既時候,佢就已經由一個普通情情塔塔既才子,升格為閃閃發光的社企才子。

若水成立了一年,真係如才子所言,未見到有什麼重大的計劃呢,若水甚至連一個方向或者具體既服務對象都無...才子已經四十歲,就算浪漫細胞多過普通人,始於都係要找到可行而有效的社企路吧...正在納悶時,才子已經講出,社企第一件事係幫到自己,『我』細一d,人就即刻開心d。

又,要幫人呢,首先要make sure自己有足夠能力。今次四川大地震之後,我都收到義工招募喎,講真,其實都幾動心。但係,自己又唔似肥醫生咁有專業知識,去到就可以分擔當地醫護人員的壓力;我又唔係無國界工程師,可以第一手檢查學校係咪豆腐渣,又或者幫佢地計劃重建工作。但係就算係咁,我都想去嫁,同自己講,我唔係為左幫人,而係為左幫自己,為左令自己體驗災民既生活,為左做一d自己力所能及既野,為左令自己感覺良好...但係當睇到佢其實要求義工要「體格強壯」...仲要上四川話速成班...唉,好明顯我就算去到,都只係會為義工組織同當地民眾「添煩添亂」,阻頭阻勢啦。

之前成日有某自願團體揾我幫佢義賣,我都其實十分努力地,唔放過任何路人,如果有熟人不幸地遇到我,更加係一定要留下買路錢...但係咁辛苦,在烈日當空之下賣足成日,晒到中暑咁濟,都只係可以籌到幾百蚊...賣左幾次之後,我寜願直接捐錢比佢,都唔會幫佢義賣...每個人善長既野唔同,要揾一d真正發揮到自己能力既地方囉,而中間呢,係需要一個摸索既階段。

我果個寫左一大半既窮人的銀行家呢,係會寫埋佢既。

17 則留言:

ah-yun 提到...

我只看過他的《蛋白質女孩》﹐就沒有D人講得咁好囉。但我反而覺得佢個blog既文幾好。差不多篇篇都中意。

我都中意佢呢篇呀。要幫人﹐都要有實才實料囉。而「我」﹐真的不易去忘記呢。

Samsara 提到...

小雲:才子個blog我係經你睇到嫁,都係因為喜歡佢個blog我先至會揾佢本成名作《蛋白質女孩》來睇囉...才子寫情塔塔真係睇到悶呢...很喜歡依篇。

ah-yun 提到...

> 才子個blog我係經你睇到嫁

哇! 係咩?!! ^_____^ (唔知點解﹐你咁講我好開心哩! 嘻嘻!)

我都係睇左佢個blog先睇《蛋白質女孩》架。可能我地唔係男生掛。又加上年紀都唔細(OK﹐我!)﹐佢講個D男子既無聊野﹐唔通仲唔知咩~~~

:P

Samsara 提到...

小雲:你個blog我篇篇都有睇嫁,而且會望下你個Better Places有乜好介紹囉。

《蛋白質女孩》開頭係好好笑嫁,但係睇落去就開始重複,佢d喋喋不休既抻韻直頭令人疲累。我中間直頭跳左,好彩最後張寶結果都係逃婚姐。

P.S. 小心豬小姐有朝一日頂唔順,乾脆推你出馬路...我自己就唔會在d咁危險既位置寸人囉 :P

ah-yun 提到...

係咩係咩!!! :)

又﹐豬小姐已經俾我折磨左好多年﹐佢可以做既就係唔理我。不過呢﹐推人出馬路既行為﹐我都成日咁對待豬小姐架! 佢話﹐終於有日佢會俾車撞死喎!! 哈哈。(係真架﹐一D都唔誇張。我黐線架。嘻嘻。)

Samsara 提到...

每個人都需要攞來欺凌既朋友!!!

所以我對受害人既生命十分珍惜,如果唔係第時揾邊個出氣呢吓....我地一齊祝福可憐既豬小姐。

怒火眼睛 提到...

你兩個笑死我!

拿咁, 阿雲既better places我都好留意架, 因為大家口味幾似, 佢中意既我多數都中意. 咁阿三劃你呢, 就成日轉載d我好少睇既文章, 對我都好大益處囉. 不過, 又, 我其實都好想知多d 你既近況, 唔好淨係貼轉載文既.

Samsara 提到...

火火真係細心,我呢,大腦閉塞左好耐...寫唔出野,嗚...

ah-yun 提到...

火火!!!!! ^_______^

典解唔話我知播。我好中意同人分享架﹐而有人中意﹐會令我好開心架。(因為好多時冇人理我...嗚~~) 哇哇哇! 我要俾心機介紹D好野俾大家!(!)

又﹐係囉samsara﹐我都想睇你寫啊。

Samsara 提到...

小雲:無人理你?有d咁事咁我呢?...算係咩呢,吓?

我,writer block中...(咁講係咪好(懶)有型)?

ah-yun 提到...

呀呀呀﹐唔係啊唔係啊…… 我係話「好多時冇人理我」之嘛﹐小小時好似samsara你咁好既人先會理我囉。哇﹐還有火火! 好開心。(夠啦我!)

;)

匿名 提到...

http://bladeak.blogspot.com/2008/07/sectors-of-economy.html

人若賺得全世界、賠上自己的生命、有甚麼益處呢。人還能拿甚麼換生命呢?

seikomatic 提到...

又番左大陸mouth

Samsara 提到...

小雲:你真勇,我都未試過在更衣室影相。

忍者姐姐:做乜你有驚告咁激,唔覺三級喎。

大師:mouth左兩日姐,上面四十度,返來就勁落雨......

ah-yun 提到...

我都係第一次。我都覺得自己好爆。:P

Samsara 提到...

哈哈,希臘裝係幾好睇,個人會睇落高d,仲要唔會吱個肚腩出來喎,去wedding食食食都唔驚。

Carole 提到...

我都鐘意綠色嗰條
買la
max mara d 三仔
我有時著唔起
i mean 無肉
不過呢排肥咗十x磅
可以去試下三

gogogo