2007年2月19日 星期一

我最喜愛的十本書

依個書單本來係我最初開blog時諗住會寫讀書報告既,不過以我既寫作速度,真係吾知幾時寫得完,所以都係list出來.請各方友好多多指教.

1. A Short History of Nearly Everything – Bill Bryson
- 依本係我睇過所有科普書中最好的一本,可能因為作者本身係作家而吾係科學家,同一個問題佢既角度同其他書完全吾同,而且文筆生動,將d好鬼深既理論都解釋得好清楚.
- 個書名吾係講笑,真係天文地理,古往今來,生物化學物理人類學無所不包.
- 除左科學新知之外,作者仲講好多當年點樣發現依d石破天驚的事實,同埋d科學家的軼事.比如大家可能都知道牛頓係一個好自閉既數怪,但係怕且估吾到佢真係癲得咁緊要(P. 70).


2. Freakonomics – Steven D. Levitt & Stephen J. Dubner
- 如果我讀中學時有呢本書既話,我一定會讀經濟,原來經濟思維可以好似照妖鏡一樣,一照依個妖獸都巿就真相大白.
- 書中講的包括作弊,3K黨點樣被瓦解,做古惑仔既career path同增薪點,墮胎同罪案率既關係,同點樣先可以好好地敎育子女.
- 我一定要highlight既係作者計到好人佔既比率係87%,起碼在紐約係咁.點計出來?自己睇本書咪知囉(P.45-51).
- 依本真係經濟書來,雖然d議題似社會學多d,真係好睇到吾停得手.


3. Guns, Germs and Steel – Jared Diamond
- 作者寫依本書係為左答佢一個新幾內亞朋友既問題:點解白人d貨物多到可以賣去新幾內亞,但係d黑人自己就只有咁少貨物呢?
- 我歷史書真係睇得好少,所以吾肯定作者既觀點係咪原創.不過我就完全無諗過原來歷史的發展可以用家畜、谷物、礦產、土壤質素、氣候、地理位置、人口及物資遷移的速度等等來分析.
- 原來吾同民族既起跑點根本就吾同,新幾內亞人窮吾似係因為d人懶同蠢喎,佢地應該係比較黑仔,生左在一個特別難發展既地方就真!


4. The End of Poverty – Jeffrey Sachs
- 好大口氣呀呵個書名,我都覺.不過作者的滅貧目標其實只係想消滅赤貧,既係起碼每人每日有一元美金的生活費,等佢地可以吃得飽,有乾淨水飲,有基本的醫療服務,小朋友有書讀,一間屋有一塊膠布等落雨時吾(會咁)漏水.
- 現在全球有十一億人生活在赤貧之中,主要集中在非洲、印度、孟加拉等地.
- 作者係經濟學家,亦係當時聯合國秘書長安南既特別顧問,佢既目標是要在2025年消滅赤貧,而這本書就係滅貧既路線圖.
- 其中我看得好鼓舞既係P.154的中國貧窮人口二十年圖,中國的赤貧人口由1981年的64%下降到2001年的17%!當然現在中國仍然有好多人無鞋著,但的確是有一大部份人已經脫貧,到底中國的發展模式可否套用在非洲國家?
- 我明白這個是十分資本主義的發展模式,產生社會不公,貧富懸殊,生態污染等很多問題.但,現在每一天有二萬人死於貧窮,難道我們還要一直空談下去,一點行動也没有嗎?


5. The Wareen Buffet's Way – Robert G. Hagstrom
- 一向好抗拒睇住金魚缸都可以錢揾錢既賺錢方式,但股神畢菲特那一套先了解企業如何賺錢,然後在低位大手買入,然後長渣吾放等升值,又好似幾適合我呢一種懶人.活在而個環境,如果吾投資,可能真係要做到八十歲先退休.
- 財技在第七章.


6. Who say the elephant can't dance? - Louis V. Gerstner, Jr.
- 我係第一次睇Management書可以笑到錶眼水.
- Gerstner大名如雷貫耳,一手將IBM在瀕臨分拆同破產的空前危機下起死回生.他的Entrepreneurship令人敬佩,Turnaround故事引人入勝.
- 最有趣的係Gerstner的心路歷程.好多重要的決定都是在非常緊迫而無足夠資料的情況下作出,靠的是對企業的理解,直覺,決心同少少運氣.而Gerstner自己都是要在事情發生之後的檢討才能解釋當時為何要這樣決定,是典型的強人領導風格.
- Gerstner提到自己在McKinsey做了十二年Consultant後,為什麼要改投American Express?他說他已經壓倦做一個提供意見的顧問,他要做決策及執行者!


7. Sophie's World – Jostein Gaarder
- 依本書用小說來講哲學,精闢易明到連我咁既哲學白痴都可以理解到西方各大哲學巨人的精髓.
- 仲一d都吾悶,故事的結局又完全出乎意料!總之,原來個咁簡單既書名改得如此貼切.


8. The Missing Piece – Shel Silverstein
- 依本係我最喜歡的繪本,如此純真,如此有哲理
- 作者還有The Missing Piece的續集The Missing Piece meets the Big O.
- 另外一本係講父母恩重難報的The Giving Tree,十分感人.
- 時代廣場的Page One有Shel Silverstein的全集,可以慢慢打書釘.
- 我有Missing Piece既Powerpoint,但因技術問題,一直Post吾到出來,等我搞好再post.


9. 有錢人想的和你不一樣 (Done)


10. Follow Your Heart - Finding Purpose in Your Life and Work (Done)


特別介紹給CM:
The Truth About Managing People... And Nothing but the Truth - Stephen P. Robbins
- 書中介紹63個管理原則,有一些我奉為金科玉律.比如第一條:在招聘員工時,要預計一個人未來的表現,睇佢的往績就得啦,如果一個人一向jumpy,來你公司會做得耐既機會接近零...

6 則留言:

渣估 提到...

The Missing Piece 真係幾好睇!

C.M. 提到...

多謝香水姐姐,花心機推介,小弟以此為新年大禮,“唔攞就笨”。

呢D書小弟屋企全部都無(真係羞家),但2,4,6好似係打書釘時睇過。其中Freakonomics都係貪佢書名夠得意。

至於9,唔知係咪之前已經睇左你個閱讀報告Post,所以硬係覺得好熟面口。

見你似乎幾關心社會貧窮,你可以參考下Muhammad Yunus個本Banker to the Poor。雖然對於中國或非洲未必能夠直接利用到,但馬來西亞已經著手應用Grameen Bank 的“改良”版。睇落其實幾鼓舞,因為覺得原來解決Poverty只係需要一點創意。I love Yunus.

"The Truth About Managing People... And Nothing but the Truth" 個名雖然普通,但多謝,小弟一定會買一本番屋企。

祝你新年身體健康,工作順利!

匿名 提到...

你講得Banker to the Poor咁好,就等我買本來睇吓,Backlog又一新成員.問題係我既狀態好差,手頭上本書足足睇左三個月都係睇到第四章...

我個list d 書好多都係Best seller,不過又真係冇乜人睇,我d friend真係一本都吾會睇.

C.M. 提到...

香水姐姐:

查實唔買黎睇,真係好平常,有名比你叫...打書釘嘛。而且,小弟一般見識地認為,Bestseller都係庸姿俗粉,所以,一入商務,對腳自自然就會走去自己個釘位。凡親買落既,都應該係打書釘既時候已經睇曬,奇怪哉...

洛克 提到...

姐姐,

好博學呀~

Samsara 提到...

CM哥哥,

你有冇留意以前銅鑼灣商務有個廣東話吾多標準既,大既四十幾歲既職員呢?佢會Mark "Strongly Recommended"既書,而且真係本本精品.果本Guns咪係佢介紹我先睇嫁lo,如果吾係我又點會無端端買本歷史書來睇.

不過佢吾知去左邊,而銅鑼灣商務既"Strongly Recommended"既刻弱曬.


洛克老闆,

你返來啦,新春大吉!