2008年1月17日 星期四

什麼都有,獨缺快樂 (轉載)

有位女士說她什麼都有,就是沒有快樂,感覺缺少一些自由,好像一輩子都在為他人而活,希望我能給她指點。

我說:「你不是沒有快樂,也不是沒有自由,只是少了一點智慧,缺了一些慈悲。」

智慧與煩惱相對,不快樂是因為太在乎自己的存在,也太在乎周遭環境的存在,這會很累人。慈悲與怨瞋相對,不幸福是因為自己不想付出太多,相反地他人卻還嫌你付出太少,這會很煩人。

有智慧,就知道世間的事物,都是暫時有而本來空,何必那樣在乎自己、在乎他人?有慈悲,就不會計較付出多少,不會在乎他人反應如何,只是為了奉獻而奉獻。

既有智慧又有慈悲,就會發現天天都在自由自在地生活,天天都在心甘情願地奉獻,當然不會累,也不覺得煩了。

※ 不要為追求快樂,而避開痛苦。


聖嚴師父的開示

摘自 智慧掌中書 『快樂自己決定』

3 則留言:

匿名 提到...

做人唔去計教, 是福!

返工唔去計數, 是禍! (小9快比人炒啦!)

seikomatic 提到...

師妹,

如果慈悲與怨瞋系同一個equilibrium 上面,俺而家可能系慈悲不足,還是給怨瞋佔了大份。

如果增長慈悲?智慧乎?

Samsara 提到...

On Dog哥哥:果個無家教既請到你佢執到,馬拉松都有跑完既一日...路段咁差,都係跑十公里算啦。

大師:佛家講求智慧同慈悲雙修,有慈悲而無智慧會好心做壞事,有智慧而無慈悲會不近人情。你見我咁燥底,就知我唔夠慈悲啦。照計如果得到無漏智慧就自然會生起對眾生無明疾苦既悲憫,但係未達到咁高境界之前,佛說要對治瞋怒,要生起慈心…點生起…嗯,我諗可以由觀察自己開始,自己係咪真係咁善良乾淨無辜呢?係咪真係個個都係衰人,只有自己係受害者呢?係咪樣樣都係人地錯晒自己岩晒呢?我仲記得自己第一次察覺自己心中生起惡念時既震撼,我肯定自己以前不嬲都係咁,但係自己唔察覺姐,依個未係無明囉。

如果我依個(自以為)咁好既人一樣會有惡念生起,一樣會做錯事,咁,其他人未又係面對同樣問題,咁睇會唔會舒服d?…我呢,嬲係一樣會嬲,不過唔會好似以前嬲得咁勁,同最緊要係,發完脾四之後,可以放開,由得依個忿怒既情緒過去,唔會再嬲人…雖然下次開拖時一樣係發脾四…