2008年5月14日 星期三

天災...人禍

七年前,當九寨溝仲未通飛時,我去過一次四川。飛機去到成都,跟住坐車經都江堰,上臥龍睇熊貓,跟住入九寨溝,再出返去成都返香港。

果次雖然係跟永安團,但係絶對係辛苦團。大部份時間都係坐車,而且山路十分難行,一有塌石就會封路,唔知幾時會通。因為團友眾多,我地由兩個導遊分別帶住坐乘兩架車,我地坐既果架車水滾而司機無留意,結果跪低左,果時雖然有手機,但係山區接收不良,一直都聯絡唔到另一班車,最後都要司機行好遠去到有電話既地方先至揾到令一架車來接我地。中間我地坐在路上足足六個鍾,夜晚到餐廳時,已經係深夜,先有得食飯。

全程既飲食,真係好差,山區資源貧乏,餐餐都係一d肥肉,無青菜,更加唔會有豆腐同魚,山上雖然周圍都係係河,但係好似話因為礦物太重,根本無魚既。搞到餐餐大家爭住食既,係炒蛋,好快比人食完之後,只好食白飯。我係唯一一次返大陸會搞到無得食,亦都係唯一一次希望自己有帶罐頭囉。

四川其實在古代係好窮的,唔係乾旱就係水浸,但係戰國時李冰做既水利工程都江堰,既灌溉又防洪,即四川先至成為「水旱從人,不知饑饉,時無荒年」既天府之國咋。但係富裕既只限平原地帶,山區從古至今,都係一窮二白。


今次7.8級地震,有好多人都比喻強度有如1976年既唐山大地震。

在三十二年後既今天,應該同唐山大地震有進步吧!唐山大地震時因為仲係文革,真係個腦有病既四人幫為左面子,拒絕外國緩助,由得難民自生自滅,死左足足廿五萬人。好多人,本來係有得救既,我地真係曾經付出左好沉重既代價,先至去到今次有温總親自出動,中國都放下奧運既亢奮,都起碼肯承認有特大天災,解放軍出動救人。當然仲有好多問題啦,但係我地由三十二年前既草菅人命,走到今日,真係走左好長既一段路...而且仲有好長既路要走。

唐山大地震時中國政府既所作所為,反而今日聯想到今日既緬甸政府,個情形,就好似當年中國,乜有『三年自然災害』依件事嫁咩?緬甸既人民,幾時先至可以攞脫咁殘暴既高壓統治呢?


都係,行動最實際。施比受,更有福:

捐助緬甸風災:
香港紅十字會 (Hong Kong Red Cross)
聯合國兒童基金會 (UNICEF)
樂施會 (Oxfam Hong Kong)
救世軍港澳軍區 (The Salvation Army)
香港世界宣明會(Worldvision Hong Kong)

捐助四川地震:
香港紅十字會 (Hong Kong Red Cross)
聯合國兒童基金會 (UNICEF)
樂施會 (Oxfam Hong Kong)
救世軍港澳軍區 (The Salvation Army)
香港世界宣明會(Worldvision Hong Kong)

3 則留言:

Carole 提到...

去seven最快

seikomatic 提到...

師妹,

聽講:

"匯豐銀行四川賑災基金", 是捐往中國紅十字會的.匯豐銀行話, 每人所捐出的金額, 銀行相對地捐出同等金額給賑災之用.
帳戶號: 808-459085-838
HSBC SICHUAN E R

Anyway 都捐左啦。

Samsara 提到...

Carole姐姐&大師:我都係用緊有一間在左近既7-11呢。