2007年4月21日 星期六

快樂多角度(6) - Paradigm Shift

朋友問我究竟係真開心定扮開心?又有好多網友既留言,大既都係問緊我係咪在度自我催眠嫁.

嗯,依樣野係如人飲水,泠暖自知.

我真係拉高左我開心指數平均值.當然一樣有突如其來既情緒低落,但係少左好多,而且好快就上返,未試過在低谷超過一日.

阿朋友仔話可能我文筆吾好,搞到大家吾明.咁,不如等我舉例說明啦.

我既親身經歷係,當我一轉左睇野既角度,世界就改變,連我都即刻改變.

比如,我其實係好鍚我媽媽既,但係我地兩母女一樣係炮仗頸,好多時候因為一d小事而嘈交.

我真係好憎好憎自己d臭脾氣,雖然我知道無論我講過d乜野,媽媽都會原諒我,都係一樣咁鍚我.但係點解我吾可以對佢好d,令佢開心d呢?

傷害到一個咁鍚我而我又好鍚佢既人,我次次都好後悔,諗左好多辦法去改.但係冇一次成功,不停地犯同一個錯.

到左近來,我用左另一個辦法.

我問自己,媽媽有d乜野吾好先?數來數去只有煩呀,嘍囉呀,成日叫我早d訓啦之類,一隻手其實已經數晒.

咁,媽媽又有d乜野好呢?咁就多囉,佢在我受沈重打擊既時候攬住我,叫我喊出來,不停地同我講話無事、無事.佢教我做人要頂天立地,無愧於心,親身示範一個人應該點樣堂堂正正地做人.就算到年紀大左,佢一樣可以保持童心同好奇心,仍然不停吸收新事物,終生學習.佢係依個世界上最愛我既人.

我最後問自己,點解只集中睇媽媽果少少瑕疵同壞習慣,吾睇佢多到數吾晒既優點呢?

媽媽就好似一塊好通透碧綠既寶玉,但係上面有一條細細既裂痕.我一直只係睇依個裂痕,覺得點解咁醜樣,咁吾完美;從來無留意到裂痕之外,係一塊咁靚既美玉.

當我轉左個角度,去睇媽媽既優點時,我就越來越揾到更多佢既優點.我發現自己既媽媽原來好得咁緊要,我都吾知點解咁好彩兼好命,有佢做我媽媽.

依家當再去到我會發脾氣既位,我就好自然地諗起佢對我幾好,我又幾咁鍚佢.怒氣一下子就比依d正面開心既念頭消融,消失得無影無影蹤.我跟本就吾駛忍,吾駛在孝順與脾氣之間掙扎,因為,無脾氣.

Stephen Covey在佢本全球暢銷書The 7 Habits of Highly Effective People既第一章講過一個故事.

話說Convey一日搭地鐵,本來車箱好靜好舒服,有人睇報紙,有人打機,有人恰眼訓.

但係在一個站度有個男人帶住一班細路上車,坐左在Convey隔離.班細路非常頑皮,周圍跑來跑去,大聲嗌,又搞人地d報紙.

但係個男人就好似乜都睇吾到聽吾到咁,繼續閉目養神.Convey就覺得好煩啦,心諗依個男人有冇搞錯,都吾管下班細路,真係無家教.最後忍吾住開口叫個男人管下班細路啦,佢地搞住成車人啦.

個男人咁先張開眼,答話:「係呀,我諗我都真係應該管下佢地.我地去過醫院,佢地媽媽剛剛過左身,我都吾知點做,我諗班細路都一樣吾知應該點反應.」

一下子,Convey既怒氣同不耐煩吾見晒,佢根本吾需要再控制自己既態度同情緒,因為佢滿心都係為個男人同班細路而心痛,為佢地既處境而悲傷同情.即刻吾覺得d細路嘈同討厭,改為問候依位男士,同睇下自己有乜野可以幫到手.

Convey將依個觀點、假設既一百八十度轉變,叫做Paradigm Shift(吾識譯).

Paradigm Shift係用一個極度強力既轉變.當Paradigm一轉移,我地就在一息間改變觀點來睇世界,自己亦都一下子改變.吾需要好似戒煙咁慢慢來,亦吾需要忍.所以吾好以為要改舊習慣一定要好長時間;只要Paradigm一轉移,改變可以發生在一秒鐘之內.

而且你亦都吾駛擔心會好似戒煙咁,一吾小心就會癮起,再跌返去以既舊習慣.你估Convey明白到個男人同小朋友既處境之後,仲會吾會突然之間又覺得d細路無家教呀?

所以,心一改變,世界就改變.

所以,當你真係用正面角度在睇世界,世界立時變成玫瑰色,變得好可愛.

而你,亦會變成開心既人.

10 則留言:

渣估 提到...

Sam:

Paradigm Shift 十數年前已有人譯為範式轉移。 雖然怪怪地, 多年來都有好多人跟住照用了...

猜想如果你給伯母看看 《Samsara's Blog》, 母女關係必會更融洽。

祝周末愉快!

On Dog 提到...

樂觀的性格, 凡事向好個邊諗, 好多時係天生既, 但唔係話冇得後天改變。

有時會諗, 好多人遇上問題時會向壞個方向諗, 其實係咪好似生理結構咁, 像遇上危險時腎上線素上升, 心跳馬上加速以去應付危險一樣。故當有問題時, 人自然draw去諗D壞野, 等你focus同發掘壞既事情, 以免漏波…

學霖山莊 提到...

我有時又會咁樣諗...
其實接受自己是一個略為不平凡的凡人,
不再把超人或聖人的負擔往自己肩上放,
日子可能會好過些...

其實阿Q都不大可憐...
反而身邊的人團團轉...

哈~我又間開始語無倫...

ak 提到...

Samsara姐姐,

其實AK諗野一向都幾負面下,而依種情緒發揮係做野之上,的確有時係可以做到迫使自己做到「算無遺漏」既地步...不過,咁樣有時又真係會係好累人既一件事...

係咪AK太過緊張,係自己在乎既事上面(依家絕對係career development啦),永遠都係覺得「忍一時,渣都無得剩。退一步,褲都會穿窿。」,所以永遠都係處於戰鬥狀態...就算肯忍...都一定只係偶然既戰略轉進需要...

暫時...都唔係退下火線既時候...既然係咁...我要放假!!(但係都要吊埋依五個星期頸先...)

Yun 提到...

Paradigm shift... something I have been learning also. :)

I think sometimes we tend to be quick to judge other people's actions. Convey's story in the subway was a good illustration. If we can take a little time to understand more of the reasons behind the actions; we might have a whole different view.

In a way, I think we are all self-centered. A lot of time, we forgot that people think differently and experiencing different things in life.

人與人之間﹐有時就是缺乏了一點包容和體諒。

It's easier to be said then done. (But can be improved over time.) But I agree that, if we can have a shift of paradigm (whatever that is, each person is different), we will be better off; and those around us can be benefit from it.

Albert 提到...

"Paradigm Shift"猶如"頓悟"。

正所謂一念天堂,一念地獄......

當時機成熟之際,襌師就如"接生婆"咁,助您一把.....

未悟時,老師渡您; 悟後,則自渡...

Albert 提到...

地鐵中帶著小孩的男人,可能就係菩薩.....

Samsara 提到...

渣老闆:
範式好就諗到template,真係寧願音譯佢做「栢拉蛋飄移」好過.

原來7 Habit係89年出版嫁,我果本,都開始變黃lu.

我阿媽係第一個知我寫blog既人,但係一d都無興趣.之前我寫過信比佢既,雖然佢完全無表示,但係我知佢只係怕羞姐,實情佢好開心既,仲比我見到佢將我封信收得好密添.哈哈!

已經好融洽.


On Dog哥哥:
唉,我未係果d天生悲觀憂鬱既人囉,如果吾係,又駛乜花咁大時間精力在尋找快樂呀.

不過,我地又去返90/10定律啦,係呀,我既起跑點係低過人,但係我係可以自主嫁嘛,我依家咪在度改變自己睇野既角度同栢拉蛋飄移囉.仲即刻見到成效,真係憑我既努力,令自己開心左呀.

而依個過程,仲係一個好強力既empowerment.令我更加相信,我可以創造出我自己既道路.


學歷哥哥:
你都幾完美主義喎.

放下=接受自己

我有日同我個朋友講,我吾鍾意:「吾好諗咁多」,因為一諗吾好諗,其實已經係諗緊.

真正既放下,係一做完件事,就out of mind.依樣野都有d難表達,我都係講一大輪個朋友先收到.


AK哥哥:
睇得出呀,你成日都在作戰狀態既,好tense.咁樣,真係好辛苦.

你就好啦,可以放假,我已經第三次去吾成旅行啦.好想去玩去吃吾用腦.


小雲:
你講得好岩呀,我地真係成日一下子就評論其他人.但係,好多時人地都有佢自己既難處既.

如果我地可以多地了解同體諒其他人,咁個世界一下子就和平好多啦.咁我地同其他人既關係好左,自己就會開心好多啦!


Albert哥哥:
栢拉蛋飄移又真係幾似頓悟喎.

講起,之前Ajahn Brahm都提過Convey,話佢好多概念都好近佛教,又係喎.

Samsara 提到...

Albert哥哥:

一件事究竟係逆緣定助緣?完全睇自己既諗法同選擇.

一切發生既都可以係好事,而果位男仕,吾只點醒左Convey,仲有我地依d睇到故仔既人.

Albert 提到...

一件事究竟係逆緣定助緣?完全睇自己既諗法同選擇. --> 係呀!

人地幫得就幫,始終要靠自己.....