2007年3月10日 星期六

羅生門

境一:周二午飯後,公司樓下.

一個男子把一個女子推到牆角,不停質問.女子甚惶恐,兩人似乎相識.
有人帶管理員來勸喻.男子一直背著觀眾,面貌不清.觀眾越來越多.

感想:依個男人有種就吾好用暴力對人,要講理吾係講蠻力.


境二:當日晚上.

男性友人甲訴說,今天和女友分手.
事緣在一起午飯後,在女友公司樓下起爭執,甲情急之下推女友到牆角理論…

感想:一下子耳鳴,如墮夢境.不會吧,今天匆匆而過,我真的無留意那男子的身形.

甲繼續訴說,女友激動萬分,喚來管理員,大叫非禮,令他很羞辱,很傷心.
今次決定一定要分手,但卻不自覺地處處表現出不捨.
其他友人都在關心甲的情況,而我卻最想知道他女友在哪兒工作.
知道不是我公司附近,才放下心頭大石.

感想:自己的女友在大街上指他非禮,甲一定很難過...但他不可以處理得好些嗎?

相類似的事情在不同人的角度下,竟有如此不同的看法,所謂的公正持平是什麼?
如果加上甲之女友的角度,這兒不就是羅生門嗎?

每人都選擇對自己最有利的角度來看待事物,每人都認為自己是好人,自己没有其他更好的選擇.

人與人之間的紛爭是否就因此而來?小至男女朋友間的爭執,大至種族歧視,恐怖活動,戰爭,不都是
因為每人都自以為是嗎?

認為「我」,「我們」才是對的.而「你」,「你們」是錯的,所以世上從來未試過有安寧的日子.

8 則留言:

C.M. 提到...

>>每人都選擇對自己最有利的角度來看待事物

相信世事如此,無人幸免,而小弟亦同意。

雖然不喜歡爭執,但某程度上“支持”眾人皆以此來看待事物,因為有時這些所謂對自己最有利的,其實對於對方是更有利的。

就如管理下屬,是否應該以自己的考慮和選擇為依歸?

Samsara 提到...

依排真係好多點先係好老闆既討論.

我自己就覺得好老闆既至高境介,係可以令員工同老闆/公司既利益係一玫既.如果真係可以咁,公司好員工好,員工好公司好lo.

依句slogan好熟?老董最失敗係做吾到依樣野但又成日講依句喎,擺到人人都以為依樣野係做吾到lo.

仲有一樣,好人吾一定做到好老闆,真正既好老闆好數吾係好人.

匿名 提到...

Samsara姐,

這個世界,沒有所謂正義對邪惡的戰爭,只有相對正義的互相衝突...每一個個體,就有自己的一套所謂正義,其中可能包含左一d義理,又或者為他人設想既部份,但係歸根結底,這始終係從本身角度出發,「我都係為你好...」

唔用好老闆依個term,可以用好既Leader,AK覺得係要「使上與下同意,士為知己者死。」

PS. 無論點講,境一,境二入面,推入埋牆角既男方都係錯...

Samsara 提到...

"好既Leader"依個term容易搞d,讚成要「使上與下同意,士為知己者死。」

推埋牆...但係當事人覺得自己無得揀,只可以咁做喎...佢都吾細啦.

又,其實吾好話咁小事,d人就算殺人放火,都吾覺得自己係衰人嫁,世界咪因為咁而亂lo.

tungpo 提到...

呢類剪不斷理還亂的事,我都聽過見過唔少,局外人很難去理清楚。

Samsara 提到...

你估我想理咩,佢真係捉住我來講呀,大家吾熟嫁.

不過果刻都真係有d似發(惡)夢,如果真係咁岩佢就係我中午見到果位,我仲驚呀.

什麼剪不斷理還亂吾係籍口來嫁,真係好無品.品咪係在嬲,激動時都要控制自己囉,鬼吾知佢冷靜時好冷靜咩.

tungpo 提到...

嘻,嬲都可以有背景嘛,有時唔可以睇表面。

Samsara 提到...

阿甲又真係有講喎,話佢女友因為一些小事而睇小同侮辱佢,冷凍三尺,非一日之寒.